czwartek, 10 kwietnia 2014

szampon rumiankowy i z czarnuszki- Pachnąca Kraina

Jakiś czas temu otrzymałam propozycję współpracy z  Pachnącą Krainą. Jednymi z przysłanych produktów do testowania były odlewki szamponów: z czarnuszki i rumiankowy.

Na początek coś o firmie:

Bezpośredni import z Syrii, Maroka, Egiptu, Jemenu itp. - tylko od zaufanych wytwórców, znajomych, osoby polecone lub posiadające rekomendacje na terenie Europy lub posiadający certyfikaty z krajów Unii Europejskiej. W wielu przypadkach są to moje własne odkrycia np. sklep perfumiarzy w Egipcie, którzy zajmują się swoim fachem od 12 pokoleń ! 

Produkty importowane są do Polski w większej części w opakowaniach zbiorczych po kilka litrów lub kilogramów. Dopiero w gabinecie w sterylnych warunkach są przepakowywane do pojemników atestowanych, dopuszczonych do przechowywania leków, więc o dużej czystości materiału. Oleje przelewane są do butelek szklanych importowanych z francuskiej i włoskiej huty szkła (z powodu ich doskonałej jakości i czystości materiału). Glinki, ałuny, susze itp przepakowywane są do foli dopuszczonej do przechowywania żywności. 


KOSMETYKI ARABSKIE, KTÓRE SĄ PAŃSTWU OFEROWANE PRZEZ PACHNĄCĄ KRAINĘ NIE BYŁY I NIE SĄ TESTOWANE NA ZWIERZĘTACH, NIE POSIADAJĄ TŁUSZCZU ZWIERZĘCEGO, ZAGROŻONYCH GATUNKÓW ROŚLIN ANI NIE ZAWIERAJĄ W SOBIE OLEJU PALMOWEGO, KTÓREGO PRODUKCJA POWODUJE WYCINANIE LASÓW DESZCZOWYCH I NISZCZENIE POPULACJI WIELU ZWIERZĄT.


Myślę w jaki sposób napisać coś o tych produktach, w końcu nie są to produkty pełnowymiarowe więc nie ma sensu płodzić obszernej recenzji na  temat każdego z nich. Uważam jednak, że przedstawienie krótkiej opinii na podstawie kilkudniowego używania wystarczy, jednak nie będzie to opinia daleko idąca w efekty, bo tych nie mogłam uzyskać po 3 zastosowaniach. 

Informacje na temat tych szamponów znajdziecie na stronie producenta, poniżej podam linki. Nie będę się rozpisywać bo na prawdę opis jest obszerny.



  • Szampon z olejem z czarnuszki  z wyciągiem z henny i rumianku do włosów wypadających, rozdwajających się, słabych,pozbawionych blasku oraz do skóry głowy z problemami grzybicznymi. Szampon naturalny, ręcznie robiony w starej manufakturze syryjskiej. Do samodzielnego rozrobienia.Bardzo wydajny.

INCI : aqua destillata, Sodium Laureth Sulfate, oil olive, laurus nobilis, Nigella Sativa Seed Oil, Polyquart, Cocamide, D- Panthenol, Chamomilla Recutita Extracts, Lawsonia Recutita Extracts, Herbs Extracts Acorus Calamus 

Do kupienia TUTAJ, cena to 36 zł za 200 ml



  • Szampon rumiankowy zapewnia naturalną równowagę skóry głowy, skutecznie pielęgnują włosy matowe i słabe. Nadaje włosom większą wytrzymałość, elastyczność i naturalny blask. Rumianek jest szczególnie znany z właściwości kojących. Wszelkie strupy, ranki i świąd będą zanikać po użyciu szamponu z rumiankiem. Przyspieszy gojenie ran i zadrapań oraz przyniesie ulgę przesuszonej skórze głowy. Poza tym olej rumiankowy ma sporo właściwości antybakteryjnych i przeciwgrzybicznych. Nawilża i wygładza. Chroni przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych i nadmiernej utracie wody zarówno ze skóry jak i włosów. Szampon rumiankowy jest na tyle delikatny, że można go stosować u dzieci. W przypadku niemowlaków należy przeprowadzić test uczuleniowy.



SKŁAD : WODA DESTYLOWANA , SODIUM LAURETH SULFATE , OLIWA Z OLIWEK , OLEJ LAUROWY , OLEJ RUMIANKOWY, OLEJ MIGDAŁOWY , POLYQUART , COCAMIDE,PROWITAMINA B5 (D-PANTHENOL) 

Do kupienia TUTAJ, cena to 18zł/ 150ml.




MOJA OPINIA


Oba szampony mają bardzo gęstą konystencję, nawet z rozcieńczeniem nie jest łatwo bo tak szybko się w wodzie nie rozpuści:] Produktu wystarczyło mi na 3 użycia, czasem włosy myłam dwa razy.Bardzo dobrze się pienią, szybko spłukują po czym włosy są tak czyste, że aż skrzypią. Zapach w obu szamponach jest mocno ziołowy, lekko orientalny. Wiadomo, rumiankowy bardziej pachnie rumiankiem, jednak jakaś orientalna nuta jest wyczuwalna. W kwestii zapachu wolę ten rumiankowy, czarnuszka ma bardziej mdły aromat co mnie osobiście męczyło. Po umyciu nie utrzymuję się długo na włosach.
Po spłukaniu zalecam odżywkę, jak każdy ziołowy produkt u mnie plącze włosy. Nie jest to aż tak straszne, jednak dla kondycji włosów, których i tak mam mało wolę stosować odżywkę po, żeby przy czesaniu połowa się nie wyrwała;p

Jak ocenić działanie...po trzech razach nie zauważę większych efektów. Niekórych właściwości np. gojenie ran czy strupków, też nie ocenię bo takowych problemów nie mam. Śmiało mogę jednak napisać, że po umyciu włoski są mięciutkie i błyszczące. Jednak jeśli miałabym wybierać jeden z nich to padło by na rumianek. Dlaczego? Ponieważ dłużej nadawał świeżość włosom. Ogólnie włosy myję po dwóch dniach, czyli na trzeci dzień. Z tym szamponem też tak było. Po użyciu czarnuszki włosy po jednym dniu już były nieświeże. 

Wydaje mi się, że u osób, które na prawdę mają problem ze skórą głowy, sprawdziły by się lepiej. Ja nie mam żadnych przypadłości to i spektakularnych efektów nie mogłam zauważyć. 

Powiem tylko tyle, że produkty z Pachnącej Krainy na tyle mnie zaciekawiły, że wspólnie z siostrą, mamą i kuzynką zrobiłyśmy zamówienie na ponad 200zł! A co kupiłam w innych postach :p


A Wy jakie polecacie naturalne szampony? Stosowałyście któryś z tych co opisałam?



Fakt, że produkty otrzymałam do testowania nie wpłynął na moją opinię. 


4 komentarze:

  1. Bardzo nie lubię ziołowych szamponów chociaż czasami są jedynym ratunkiem dla moich włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że po ziołowych mamy trochę sianka na głowie ale mi jakoś to nie przeszkadza:p zwłaszcza, że po odżywce są ok;p

      Usuń
  2. Z ziołowymi mam złe doświadczenia. Ale nazwa 'czarnuszka' nadal mnie rozbraja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarnuszka- brzmi jak jakiś włochaty robaczek :] u mnie ziołowe nie obciążają włosów tak jak reszta szamponów. A włosy mam cieniutkie więc muszę uważać na szampony.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...